Där vi gick i sjöar som vattenpölar med våra kängor och smala ben

Jag är så himla glad att vi ska flytta ifrån detta hus! Här i England är standarden på hus mycket lägre, och vid en första anblick så ser vårt hus rätt fint ut "för att vara England." Men kollar man snäppet längre än så då inser man hur förfallet det faktiskt är. Det är minst två vattenläckor i huset och alla lampor i köket är utslagna av allt vatten som ligger i taket. När folk duschar så droppar det vatten från taket, ner i köket. Det är mögel lite här och var - och jag tror verkligen att det är därför både Katri och jag mår som vi gör. Det är hål i väggarna, alltså hål rakt igenom så att man kan se ut. I princip ingenting i huset funkar som det skall, diskmaskinen diskar inte rent, dammsugaren har inget sug så dammet flyger mest runt på golvet, och den listan kan göras lång. Idag kom det även fram att vi(ägarna) har fått ett brev där det står att myndigheterna (vilka myndigheter det nu är här) ska komma och ta gods från huset, då de inte har betalat räkningar och council tax på en väldigt lång tid. Vad vi betalar för att bo i det här rucklet? Över 8000 kr i månaden för vårt ynka rum där garderober, byrå, lampor, fotölj och tv - med andra ord all inredning förutom sängen - är sönder. Så ja, jag är så himla glad att vi ska flytta ifrån detta hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0