Jag vet vilken dy hon varit i

Första gången jag flyttade till England och till Barnes så levde jag i en bubbla. En fin och säker bubbla där ingenting kunde hända. Det var ju trots allt Barnes, och ingenting hände i Barnes. Andra gången jag flyttade till England och till Wandsworth kom känslan tillbaka, inte riktigt samma starka bubbla, men endå, en säker bubbla. Så trots att jag jobbar kvällsskift och åker hem själv mitt i natten har jag inte vart speciellt oroad, jag har aldrig känt att det vart jobbigt att gå själv. Försen íkväll, då min bubbla sprack. Inatt, själv på väg hem från tuben blev jag rånad. Vet inte om det tekniskt sett kan kallas rånad, för jag blev inte av med någonting. En moppe med två killar på kör upp brevid mig, puttar mig och tar tag i min väska. Tur nog har jag järngrepp om den och flyger efter moppen som kör, tills väskan går sönder och alla mina saker ramlar ut över gatan. Kanske inte världens mest traumatiska upplevelse, men det räckte för att spräcka min bubbla, och jag kommer inte längre kunna gå hem själv från jobbet utan att vara rädd.

Kommentarer
Postat av: Helen Carlsson

Tur att du är stark både psykist och fysiskt. Låt inte detta knäcka dig. Det första jag fick lära mig när jag kom till USA för 19 år sedan, var att ha inte plånbok och nycklar i väskan och gå med rak rygg, se självsäker ut. En nyckel mellan varje finger är samma som ett hemskt vapen. Jag tränades upp av säkerhetspolisen;) på riktigt. Look safe, be saf

e(er).

2011-12-17 @ 02:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0