Time, time ticking on me



Alone is the last place I wanted to be



Kommentarer
Postat av: k

you´re never alone

2011-08-08 @ 22:41:36
URL: http://katris.blogg.se/
Postat av: Liisa - Följ mig på Malta!

Hejsan! Det måste ha varit du som skrev för ett tag sedan på min blogg va? Ber om ursäkt att jag inte svarade, visste inte vart jag skulle skriva :)



Vad skoj ni planerar Malta! Jag trivs hur bra som helst och ångrar inte en sekund att jag flyttade ner hit!

Angående jobb så är det inom spelbolagen som gäller. Där har man som svensk lättast att få jobb och en lön som är bra. Mitt råd är att börja söka direkt den dagen ni har bestämmt er att ni ska flytta ner hit. Skadar inte att börja i tid, och jag känner folk som sökte då dom fort.f var hemma i sverige och hade telefon intervju med spelbolag och fick jobb.

Hos oss vet jag att vi tyvärr inte just nu behöver folk. Men när ni kommer ner så får ni komma in på Candynavia och snacka lite. Vem vet, kanske vi behöver extra just då :)



Boende är lätt att fixa då man väl är här nere. Hemifrån kan vara lite jobbigare då man inte får se lägenheterna. Jag skulle göra som så att bo på ett billigt hostel/hotel dom första dagarna ni kommer ner och söka lägenhet medans. Det finns jätte många mäklarfirmor och mäklare på Malta som hjälper er med exakt vad ni önskar av lägenheten ni söker.



Jag skulle vilja rekommendera min kompis blogg www.alltommalta.com

Hon skriver jätte bra om hur vädret är under alla månader, hur man ska gå till väga för jobb, tipsar om mäklare osv! Jätte bra sida för er som ska flytta :)

Men fort.s fråga på om ni undrar över något och jag hoppas ni blev nöjd av mitt svar :)

Kanske vi ses snart! Kram /lisa

2011-08-19 @ 23:46:48
URL: http://li5a.se
Postat av: irm

här går det braaaaa......

2011-09-15 @ 20:42:10
URL: http://irmapozega.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0