Du bad mig ta kärlek lätt som en vind, men jag var så ung och dumdristig

Då var man numera, eller tja sen en vecka tillbaka på svensk mark igen. Många frågar om det är skönt att vara hemma, och i ärlighetens namn måste jag säga att nej, det är inte skönt att vara hemma. Det har vart kul att träffa folk, att kunna ta en "riktig" dusch utan ödlor, skalbaggar och myror på besök, äta en ostmacka eller två, men annars så längtar jag tillbaka något fruktansvärt. Jag saknar värmen, människorna, stränderna och hakuna matata livet. Att ta varje dag som den kommer, inga bekymmer! 
Men det är bara att gilla läget! Så vad har jag gjort här hemma - Katri ville ha en lista så här kommer den.
Jag har väl bland annat träffat Jenny, rensat garderoben, skor och väskor, tagit promenader med Angi, vart på allum, köpt gymkort och gymmat (och tyvärr insett hur otränad man blivit efter 3 månaders glassande) hämtat Sigrid på dagis och passat henne hela dagen, kollat på Olivers match och sovit hemma hos dem samt passat Elias och Oliver hela dagen, vart hos kiropraktorn, grillat med familjen för att fira bror min. Sen allt det andra tråkiga som att packa upp, tvätta, fixa bilder osv osv....
Lite svårt att få inspiration till ett inlägg när det mest känns grått här. Men ljusa tider är på ingång!






Kommentarer
Postat av: katri

Förbannat snygg är du ju i alla fall! Hakuna Matata hade suttit fint, och det är något fruktansvärt svårt att vänja sig utan dig vid sidan dygnet runt... Konstigt med tanke på att du innan dess ju ändå var iväg ett år. Well well, ljusare tider och våren/sommmaren är vår? Oj vilken ordvits jag fick till där höhö

2011-04-22 @ 01:09:38
URL: http://katris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0