hypokondriker?

jag har på den senaste tiden börjat fundera på om jag helt seriöst är en hypokondriker. för det är ju alltid något jävla fel på mig. det är alltid ryggen, varje dag. och sen är det foten eller knät eller benhinnan eller vad som helst. har läst lite om det och jag är iförsig rätt tveksam till att jag skulle ha det. det står nämligen "(a) Patienten tror sig ha symtom för minst en allvarlig sjukdom vilken läkare inte kan hitta symtom för. (b) Patienten vägrar att ta emot råd från flertalet läkare om att besvären endast skulle vara psykiska." och jag tror ju faktiskt inte att jag har någon allvarlig sjukdom (även om jag ibland tänker att det måste vara något jävla fel på min kropp som beter sig såhär), och ingen läkare har sagt att det är psykiska problem (vilket det väldigt gärna hade fått vara, bara jag blir av med det) utan fysiska. så efter mycket eftertanke har jag kommit fram till att jag antagligen inte har hypokondri. jag har även gjort ett självtest och där hamnade jag i "du lider sannoligen inte hypokondri". vilket egentligen suger, för då hade jag iallafall vetat vad som var fel, och vad man gör åt det. istället kommer jag fortsätta gå här och ha ont. jaja, jag vart ju bara tvungen att klaga av mig lite. nu ska jag sticka till lekparken med ungarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0