You are a fugitive but you dont know what you're runnin away from

Hittade en artikel på aftonbladet om namn som blivit godkända och fått avslag. Personligen förstår jag inte hur man kan vilja döpa sitt barn till dessa namn. Men uppenbarligen finns det folk som vill det. Här har ni några från listan. Lite lustigt att mitt namn fanns med.

Godkända
Fyra – finns flera andra räkental i både bestämd och obestämd form.
Mig – inte olämpligt.
My-Love – väcker inte anstöt eller obehag.
Okej – inte uppenbart olämpligt.
Passionfruit – inte olämpligt.
Tid – inte anstötande eller olämpligt.
Vilse – väcker inte anstöt.


Avslag
Blomsterblomma – främmande för svenskt språkbruk.
Malin – feminin prägel och därför inte godkänt som mansnamn.
Röckmusslan – upplevs som kuriositet. Främmande för svenskt språkbruk.
Stålmannen – efternamnsliknande karaktär. Risk för obehag.
Tequila – obehag. Olämpligt som förnamn.


Kommentarer
Postat av: Linda

sv. RÄTT! Haha, gör du? Jag har fått för mig att du bor i Camden. Hur vet jag inte :P

2010-06-30 @ 20:34:31
URL: http://lindalondon.blogg.se/
Postat av: carolinn

Tack sötnos! Vet du någon mobil du vill ha? :) ja kanske bäst att vänta till du flyttar hem.



Haha va sjukt att man vill döpa sitt barn till "okej" eller "passionfruit". Stackars barn!

2010-07-01 @ 10:18:06
URL: http://carolinn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0