solen står högt över taken och vinden har vänt, isen har smält och det luktar som vår

igår begav vi (jag, joanna, sofia, emelie och jessica) oss till notting hill och portobello market. riktigt stor och rolig marknad som vi garanterat kommer att besöka fler gånger. tyvärr är jag riktigt dålig på marknadsshopping - tillskillnad från jessica som är mästare, så jag köpte bara en klocka där. sedan åkte vi iallafall vidare till oxford street för mer shopping. och där lyckas jag alltid. handlade -som vanligt- upp hela min veckolön, men fick hem en hel del fina saker så jag är riktigt nöjd. när vi kände oss klara på oxford gick vi till abercrombie & fitch, en affär där det bara jobbar modeller. och ja, alla där var jäkligt snygga. tycker dock det är lite wierd att det står en kille där utan tröja som man får ta kort med, samt att vissas jobb är att stå på övervåningen och dansa.
klara med stan stack vi hem till sofia och lagade mat, elin och jessica höll oss sällskap en stund och det blev en riktigt trevlig kväll. när jag till 99% umgås med skåningar (alla, helt seriöst alla här kommer från skåne, inget illa menat såklart) lär man sig ett helt nytt språk, så på kvällen blev det intressant med jessicas alla uttryck och ord, och det blev en hel del skratt.
men ni göteborgare måste väll endå hålla med mig när man inte säger "en coca tack" när man beställer cola, man säger ju cola för tusan?!

jaja, idag ska jag iallafall bara ta det lungt, kolla lite serier, göra mina läxor, och kanske hinna med en fika.
och... jag glömde nästan säga att katri kommer hit, om två veckor närmare bestämt. är jag glad eller är jag glad? ja ni kan ju gissa.


mina nya inköp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh! topen/bh'n jag älskar den!! är den från urban?

2010-02-28 @ 17:10:29
URL: http://lydirm.blogg.se/
Postat av: K

Håller med dig om skånskan, är dock väldigt van haha

2010-02-28 @ 20:28:40
URL: http://katris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0