santa claus is coming to town

ja nu var julafton över, och det känns lite tråkigt som vanligt. man får en sådan där konstig känsla, lite "jahap, det var det" liknande. det var en rätt bra jul, fick en hel del pengar, massa yoga prylar (matta, boll, redskap, filmer...) så nu får jag ta mig i kragen och börja med det också, fick också lite underkläder och de "gamla vanliga" från mamma vilket innebär någon tomte, tights(ofta kontsiga), något smycke... fick även detta år två kokböcker, en med husmanskost vilket jag tyckte var lite ironiskt när jag i princip inte gillar någon husmanskost över huvudtaget, men även en italiensk. och en ost hyvel och äggdelare (?), och lite mer strunt. söta muffins&bak formar haha.... av min kära bror fick jag i både julklapp och present en privat sminklektion på make up store, plus produkter för 700 kr, me like!!! ska bli riktigt kul faktiskt.
det var väll i korthet vad jag fick, har nog glömt en hel del! men ja, ni skulle sett berget som låg under/utanför granen. halva vardagsrummet var fyllt me julklappar.
när alla hade gått, förutom syskon och sådär som skall sova här så spelade vi spel, med andra ord som vanligt. och vi vann 2/2 ggr. jag tror faktiskt att jag aldrig har förlorat på det spelet, helt ärligt! haha.
nu har jag min födelsedag att se fram emot, och den är faktiskt väldigt snart, en hel vecka exakt, plus ca femton minuter. underbart (förutom tanken på att jag varken har nyårskläder eller fest men ..)
men ja, nästa år alltså. jag ska för övrigt ta någon dag och spana lite på min afrika "resa", för jag har helt glömt bort att man kanske ska ta och kolla upp sådant med, och tiden rullar ju på.
mycket som jag vill göra känner jag, kan någon skaffa pengar och göra det med mig tack ;) nej men ja mycket händer nästa år, och förhoppningsvis körtkort inom en rätt snar framtid. gäller bara att ligga i nu.
jag känner att jag skulle kunna skriva i timmar, så det är nog dags att lägga av nu. bilder från jul kommer nog imorgon, inte för vi tagit så många men ja. hoppas alla haft en trevlig jul, och glöm inte av att jag snart fyller år!!!!
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0