autumn

Ja, nu kan man gott och väl säga att det är höst. Vet inte om det är posetivt eller negativt. Det är väll posetivt att tiden går, men jag gillar inte det här kalla. Det känns som att det är aldeles för tidigt att börja använda vinterjackan, men jag fryser så fort jag går utanför dörren. Nu är det inte heller långt kvar till jul(jag vet att jag överdriver lite) men på sätt och vis inte, snart är det dags att börja handla julklappar, eftersom jag har världens fetaste släkt. Känns dock som att detta kommer bli en väldigt konstig jul. Bror Patrick, hans tjej och barnen åker till Umeå. Bror Magnus och hans tjej och en massa annat folk åker till Sälen. Iförsig blev jag medbjuden, men tackade nej av någon luddig anledning.
Så det ser ut som att det blir jag, mamma och pappa, vilket är något jag aldrig vart med om. Är van vid att huset är fullt av folk och små barn som längtar efter tomten.
Julen längtar jag däremot till, mörket och all belysning över hela stan. Det är så himla mysigt, inte för jag har någon att spendera det med (förutom Katri förstås). Hoppas att jag har lite mer tid att spendera i stan när julen kommer.

Friskare verkar jag dock inte bli, det är nått som är säkert. Ligger här hemma och hostar och snörvlar. Jobbigt som fan, och jag är väldigt tacksam för att jag inte skulle jobba inatt. Undrar hur det blir imån, får väll försöka göra det bästa av situationen, tänka på pengarna.
Från en sak till en annan, Kent har släppt sitt nya album "Tillbaka från Samtiden" och jag är väldigt nyfiken på hur den låter.

Nu ska jag gå ner och fixa lite fruktsallad, om jag nu har någon frukt. Annanas blir det iallafall, och så ska jag krypa ner och se på Criminal Minds. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0