monday

Då var det måndag igen och dags för skola som jag åkte till efter fyra timmars sömn för vadå? En eget arbete svenska lektion, en inställd engelska lektion, en valfri multimedia lektion och en halvtimmas mediekunskap. Skulle man orka stanna för den trettio minuters lektionen, svar nej. Så hemma var man redan halv tolv.
Är helt slut efter helgen, har ont i hela kroppen. Fick jobba över i en och en halv timma igår, Linda blev sjuk och gick hem så jag var ensam och skulle städa kök och bakrum, fixa toastarna, göra rhode island(hur det nu stavas), skära sallad, gurka, lök osv, fylla på.... Och när jag hade detta kvar var klockan redan över elva och jag hade egentligen slutat. Att komma hem klockan ett efter tio timmars jobb och två timmars träning, och somna tre och gå upp till skolan halv åtta är inte skönt. Men nu ska jag vara hemma hela kvällen och imån, förutom träningen då. Göttmos.
Lön fick jag med, etttusensexhundra, inte så mycket men det är alltid nått. Så nu är det bara ut och handla julklappar. har runt ett&sju till det efter jag sparat femhundra från lönen, och det borde väll räcka.
Det var ju tänkt att jag skulle hårdplugga när jag kom hem klockan tolv, men icke. Åkte upp till katterna, sen handla, sen har jag pillat med photoshop i två timmar. Så nu är klockan halv fyra och snart kommer barnen hit. Att jag aldrig lyckas.
Jag vet vad jag vill bli, eller vad jag hade velat bli. Jag hade velat bli läkare. Verkligen, sånn City akuten läkare typ. Synd att man inte föddes smart, och det är lite sent påtänkt att verkligen satsa nu. Så jag slutar väll på Ica eller något.
Men men, time för älskade plugggg.


image68
Jag älskar er.
/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0